Mnenja slavnih zgodovinskih osebnosti o Muhammadu ﷺ
Njegova avtentična biografija kroži med učenjaki vsega sveta, od časa njegovega življenja, vse do danes. Eden prvih primerov, ki ga bomo citirali prihaja iz Encyclopedia Britannica, ki potrjuje:
(Kar se tiče Muhammada) “…številne podrobnosti iz zgodnjih virov kažejo, da je bil pošten in iskren mož, ki je pridobil spoštovanje in zvestobo drugih prav tako poštenih in iskrenih mož.” [Vol. 12]
Še en impresiven poklon Muhammadu ﷺ je dobro napisno delo Michaela H. Harta, “The 100: A Ranking of the Most Influential Persons in History.” (100: Lestvica Najvplivnejših Oseb v Zgodovini.” V kateri navaja, da je najvplivnejši človek v zgodovini bil prav Muhammad ﷺ in za njim Jezus. Prepričajte se z njegovimi lastnimi besedami:
“Moja izbira Muhammada kot vodilnega na lestvici svetovno najvplivnejših osebnosti bo nekatere bralce presenetila in morda druge postavila v dvom, vendar je bil edini človek v zgodovini, ki je bil nadvse uspešen na obeh, verski in posvetni ravni.”
Kot pravi Kur’an, je bil poslanec Muhammad ﷺ čudovit primer za vse človeštvo. Celo ne muslimanski zgodovinarji ga priznavajo, kot enega najuspešnejših osebnosti v zgodovini. Preberite si kaj je zapisal R. Bosworth-Smith v “Mohammed & Mohammedanism” iz leta 1946:
“Vodilni države in cerkve ob enem, bil je cesar in papež v enem; vendar je bil papež brez, da bi trdil, da je papež, in cesar brez cesarjevega zakonika, brez stalne vojske, brez osebnega čuvaja, brez palače in brez stalnih prihodkov. Če je kdo kdaj imel pravico reči, da je vladal pod Božjo pravico, je bil to Muhammad, saj je imel vso moč brez instrumentov in brez podpore. Ni mu bilo mar za visok položaj in moč. Preprostost njegovega zasebnega življenja je bila v skladu z njegovim javnim življenjem.”
Medtem, ko se sprehajamo skozi izjave slavnih ne-muslimanov o poslancu Muhammadu ﷺ pomislite o naslednji izjavi Alphonsa de Lamarine, francoskega pesnika, pisatelja in politika:
“Filozof, govornik, poslanec, zakonodajalec, bojevnik, osvajalec idej; ustanovitelj dvanajstih kopenskih imperijev in ustanovitelj enega duhovnega imperija, to je Muhammad. Kar se tiče standardov po katerih se meri človeška veličina, se lahko vprašamo, ali res obstaja mož večji od njega?”
In naj preberemo, kaj pravi ne musliman George Bernard Shaw, slavni pisatelj:
Pravi se mu lahko ‘rešitelj človeštva’. Verjamem, da če bi mož, kot je on prevzel vladanje sodobnega sveta, bi mu uspelo rešiti vse sodobne probleme in s tem prineslo prepotreben mir in srečo.
V knjigi “Muhammad the Prophet of Islam”ga je K. S. Ramakrishna Rao, indijski hindujski profesor filozofije, opisal kot “popoln model za človeško življenje.” Profesor Ramakrishna Rao pojasnjuje:
“Nadvse težko je popolnoma zaobseči Muhammadovo osebnost. Ujel sem lahko le delček. Kako dramatično odvijanje slik. Tukaj je Muhammad – poslanec. Muhammad – bojevnik, Muhammad – poslovnež, Muhammad – govornik, Muhammad – reformator, Muhammad – zavetnik sirot, Muhammad – zaščitnik sužnjev, Muhammad – dajalec pravic ženskam, Muhammad – sodnik, Muhammad – svetnik. Glede na vse te odlične vloge, v tako številnih vejah človeških aktivnosti mu lahko rečem le junak.”
Kaj si lahko mislimo o našem poslancu Muhammadu ﷺ, ko nekdo svetovnega kova kot je Mahatma Gandhi, govori o njegovem karakterju v ‘Young India’:
“Hotel sem izvedi o tem možu, ki danes nesporno vlada v srcih milijonih… Postal sem več kot prepričan, da ni bil meč tisti, ki je postavil islam kot sistem življenja v tistih časih. Bila je toga preprostost in skromnost poslanca, skrbno izpolnjevanje obljub, močna predanost svojim prijateljem in slednikom, pogum, neustrašnost, njegovo neomejeno zaupanje v Boga in svoje poslanstvo. Te lastnosti, in ne meč, so bile na vodilnih mestih in premostile vse ovire. Ko sem zaprl drugi volumen (Poslančeve biografije), mi je bilo žal, da ni bilo več za prebrati o tem čudovitem življenju.”
Angleški avtor Thomas Carlyle je bil preprosto presenečen v svoji knjigi ‘Heroes and Hero Worship:
“Kako je lahko en mož, lastnoročno preoblikoval vojskujoča se plemena in tavajoče Beduine v najmočnejši in civiliziran narod v manj kot dveh desetletjih.”
In Diwan Chand Sharma je zapisal v “The Prophets of the East”:
“Muhammad je bil duša prijaznosti, in tisti, ki so bili v njegovi bližini so čutili njegov vpliv in ga nikoli pozabili.”
Muhammad ﷺ ni bil nič več in nič manj kot človek. Bil je mož s plemenitim poslanstvom – združiti človeštvo v čaščenju ENEGA in EDINEGA BOGA in jih naučiti poštenega in iskrenega načina življenja, ki temelji na Božjih Zapovedih. Sebe je vedno opisoval kot ‘Služabnika in Poslanca Boga’ in prav tako je o tem pričalo vsako njegovo dejanje.
Ko že govorimo o enakosti pred Bogom v Islamu, slavna indijska pesnica, Sarojini Naidu pravi:
“To je bila prva vera, ki je učila in prakticirala demokracijo, saj ko se zasliši klic k molitvi in se častilci skupaj zberejo v mošeji, se demokracija islama utelesi petkrat na dan. Ko kmet in kralj skupaj poklekneta z ramo ob rami in pravita: ‘Samo Bog je Velik.’…Vedno znova sem bila navdušena nad to neverjetno enotnostjo islama, ki instinktivno poveže v bratstvo.”
V besedah profesorja Hurgronje:
“Liga narodov, ki jih je ustanovil poslanec islama je zasnovala principe o mednarodni enotnosti in bratstvu na univerzalni ravni in s tem osvetlila pot drugim narodom.” Nadaljuje, “dejstvo je, da se noben narod na svetu ne more primerjati s tem kar je islam naredil za realizacijo ideje o Ligi Narodov.”
Edward Gibbon in Simon Ockley, pišeta v knjigi “History of the Saracen Empires”:
“VERJAMEM V ENEGA BOGA IN MUHAMMADA KOT BOŽJEGA POSLANCA je preprosta, vedno enaka izjava islama. Intelektualna slika Božanstva ni bila nikoli ponižana na ravan kateregakoli vidnega idola; poslančeva čast ni nikoli prestopila meje človeških vrlin; in njegove življenjske zapovedi so povzročile hvaležnost njegovih učencev v mejah razuma in vere.”
Wolfgang Goethe, verjetno najboljši evropski pesnik, je zapisal tole o poslancu Muhammadu ﷺ:
“On je poslanec in ne pesnik in zato je na njegov Kur’an potrebno gledati kot na Božji Zakonik in ne kot na knjigo ustvarjeno s človeško roko z namenom izobrazbe ali zabave.”