Islam ima vse ključe, potrebne za premagovanje rasizma v družbi in ne pušča prostora za tovrstno diskriminacijo. Če se sprašujete, kako natančno to deluje, naj vam objasnimo.
Islam je barvno slep
Za začetek; islam nas uči, da ni nobene razlike med ljudmi glede na njihovo barvo ali raso. Islam nam pove, da je edini namen naših različnih ras in kultur, da gradimo mostove in se spoznavamo. Bog v Kur’anu jasno obvešča:
O, ljudje! Resnično Smo vas ustvarili iz moškega in ženske ter vas naredili, da ste narodi in plemena, da bi se spoznali. Pri Allahu je zares najplemenitejši med vami tisti, ki je najbolj bogaboječ. Allah je zares Vseveden in je Poznavalec vsega. [Plemeniti Kur’an 49:13]
To pomeni, da takšna raznolikost ni sredstvo za diskriminacijo, temveč sredstvo za izobraževanje.
Raznolikost je Božji čudež
Barva naše kože in naše edinstvene kulturne značilnosti so lastnosti dane od Boga, za katere se nihče ni zavestno odločil ali jih podedoval po izbiri. Razlike, ki si jih delimo, so v resnici znaki veličastnosti Boga in odraz Njegove neskončne moči stvarjenja, kot omenja Kur’an.
S takšnimi lastnostmi ne spoznavamo veličino samih sebe, temveč spoznavamo in cenimo veličino Tistega, ki nas je ustvaril.
Allah pravi:
In eno Njegovih dokazov sta stvarjenje nebes in Zemlje ter raznolikost vaših jezikov in barve polti. Resnično, v tem so dokazi za tiste, ki vedo. [Plemeniti Kur’an 30:22]
Človeštvo je bilo ustvarjeno iz prsti
Islam uči, da so bila vsa človeška bitja ustvarjena iz iste snovi – prsti. Zato ni smiselno, da se štejemo boljši drug od drugega, ko pa smo vsi oblikovani iz te iste komponente, ne glede na naša različna kulturna ozadja.
Allahov poslanec (mir in blagoslov z njim) je rekel:
“Vsemogočni Bog je ustvaril Adama iz prgišča, katerega je vzel iz zemlje, zato Adamovi otroci prihajajo v skladu z vrsto zemlje. Nekateri pridejo z rdečo kožo, belo ali črno.” [At-Tirmizi]
Dobrota se meri v pravičnosti
V Božjih očeh nam barva kože ali rasa ne delata nobenih uslug, temveč so zgolj naša dejanja in dela tista, ki lahko naredijo spremembo.
V svoji zadnji pridigi je Poslanec ﷺ jasno izrazil to dejstvo, ko je rekel, da bela koža ni boljša od temne kože in temna koža ni boljša od bele kože. Temveč so naša dejanja pravičnosti, tista, ki so pomembna.
O ljudje! Vaš Gospodar je Eden in vaš oče [Adam] je eden. Arabec ni vreden več kot ne-Arabec in ne-Arabec ni vreden več kot Arabec, belec ni vreden več kot temnopolti in temnopolti ni vreden več kot belec, razen v pobožnosti. Mar nisem dostavil sporočila? (Musnad Ahmad)
Vsi smo Božji služabniki
Čeprav smo morda vsi različnih narodnosti, kultur in okolij, naša identiteta kot muslimani konec koncev narekuje, da smo vsi Božji služabniki. Ni prevladujoče rase ali kulture, vsi smo enakovredni Božji služabniki in vsi potrebujemo Boga v enaki meri.
Nacionalizem je prepovedan
Islam nam prepoveduje hvaliti se z našo raso ali kulturo v smislu omalovaževanja ali zaničevanja ljudi iz drugih kultur. Poslanec ﷺ nas je opozoril na nevarnosti takšnega sektaštva in izjavil, da “tisti, ki se bojuje za voljo njega, ni eden izmed nas”
Poslanec Muhammad ﷺ je rekel:
“Tisti, ki poziva k tribalizmu, ni eden izmed nas. Tisti, ki se bojuje za voljo tribalizma, ni eden izmed nas. Tisti, ki umre in sledi načinu tribalizma, ni eden izmed nas.”[Abu Davud]
Kot smo že omenili je edini standard, ki določa človekovo premoč nad drugim, raven pravičnosti, ki je mimogrede lastnosti, ki jo lahko pozna le Bog.
Islam premaguje rasizem, in le z opravljanjem in sledenjem islama, ga lahko izkoreninimo iz družbe.