Ali Bog pozna prihodnost?
Ali Bog ve za vse, kar se bo zgodilo? Ima popoln nadzor nad izidom vsega? Če je odgovor da, kako je potem to pravično do nas? Kje je potem naša svobodna volja?
Allah ve za vse, kar se bo zgodilo. Prva stvar, ki jo je ustvaril, je bilo “pero”. Ukazal mu je, naj piše. Pero je pisalo, vse dokler ni napisalo vsega, kar se bo zgodilo. In potem je Allah pričel z ustvarjanjem vesolja. Vse to Mu je bilo znano, preden je vse ustvaril. Ima popoln nadzor v vseh časih. Ničesar ni, kar bi se zgodilo brez njegovega nadzora.
Allah pa sprejema kesanje, od kogar hoče. Allah je Vseveden in Moder. [Plemeniti Kur’an 9:15]
“… On je resnično Vseveden in Moder! ” [Plemeniti Kur’an 12:100]
Le Allah ima svobodno voljo. Njegova volja je, kot jo On sam hoče, in vedno se bo zgodilo kot On hoče. Mi pa imamo “svobodno izbiro”. Razlika je v tem, da kar Allah “hoče”, se vedno zgodi, kar pa izberemo mi, se pa lahko ali pa ne zgodi. Sojeno nam ne bo glede na to, kakšen bo izid, temveč glede na to, kakšen je bil naš namen. Nagrajeni bomo glede na to, kar smo nameravali. Vsem osebam bo sojeno glede na to, kaj jim je Allah dal, kako so to uporabili in kaj so s tem nameravali storiti.
Kar se tiče dejanskega “Sodnega dne” – Allah nam pove, da se vse, kar počnemo, zapisuje in niti najmanjša stvar ne pobegne iz zapisa. Vsak atom dobrega bo viden na Sodni Dan in vsak samcat atom zlega bo viden.
Na ta Dan se bodo ljudje pojavili razdvojeni, da se jim pokažejo njihova dela. In kdor stori dobro kolikor je težak drobec, ga bo videl, in kdor stori zlo kolikor je težak drobec, ga bo videl. [Plemeniti Kur’an 99:6-8]
Sami bomo tisti, ki bomo prinašali dokaze proti sebi. Naša ušesa, jezik, očesa in ostali deli našega telesa bodo pričali proti nam pred Allahom na Sodni Dan. Na ta dan ne bo nihče zatiran in na ta dan nihče ne bo po krivici obsojen.
On bi lahko vsakogar postavil na odgovarjajoče mesto že od samega začetka, vendar bi se ljudje pritoževali, zakaj so bili vrženi v pekel, ne da bi dobili priložnost. To življenje je prav to – priložnost, da si dokažemo, kdo v resnici smo in kaj bi zares naredili, če bi nam bila dana svobodna volja.
Allah ve vse, kar se bo zgodilo, vendar mi tega ne vemo. Zato je test pravičen.