Ali je Jezus res umrl na križu?
Temelj krščanskega verovanja je, da je Jezus (mir z njim) prišel umreti z namenom odrešitve ter s svojo smrtjo prevzel grehe človeštva.
Medtem ko nekateri argumentirajo Jezusovo smrt na križu na podlagi evangelijskih zapisov, z muslimanske perspektive to ni taka stvar. Temu je tako zaradi večih razlogov.
Kot prvo, Kur’an v celoti zavrača predstavo o “smrti na križu”. V zvezi s tem je naše stališče jasno:
In zaradi njihove trditve: “Mi smo ubili Mesijo, Jezusa, Marijinega sina, Allahovega poslanca.” Vendar ga niso niti ubili niti križali, ampak se jim je to le dozdevalo. In resnično so v dvomu tisti, ki se glede njega razhajajo. O tem nimajo nobenega znanja, le sledijo domnevam. In zagotovo niso prepričani, da so ga ubili. [Plemeniti Kur’an 4:157]
Drugič; v evangelijskih zapisih je prikazano, da je bil Jezus postavljen na križ. Ne glede na to, ali so evangelijski zapisi verodostojni ali ne, je potrebno navesti, da zgodovinsko gledano, v prvih nekaj stoletjih krščanstva, niso vse skupine kristjanov verjele v Jezusovo križanje ali njegovo smrt kot odrešitev. Tudi danes, na podlagi evangelijskih zapisov mnogi govorijo o tem, da je bil Jezus samo razpet na križu, a dejansko ni umrl. Mnogi muslimani se strinjajo s to interpretacijo.
Menimo, da ta pristop muslimanov ni pravilen. Pravi način je, da rečemo, da četudi v evangelijskih zapisih piše, da je bil Jezus križan, se mi s tem ne strinjamo, ker je iz muslimanske perspektive Kur’an končno razodetje od Boga in nam pravi drugače. Ker Bog pozna vso resnico, je preko razodetja poučil Muhammada (mir in blagoslov z njim) o pravilnem stališču o tej in drugih zadevah. Upoštevajte, da današnja Biblija v islamski teologiji ne velja za 100% verodostojno in zato se evangelijskih zapisov v sedanji obliki ne more upoštevati.
In končno, pravo vprašanje, ki bi si ga morali zastaviti, je slednje: Če bi bilo glavno poslanstvo Jezusa na svetu umreti v zameno za naše grehe, bi moralo obstajati o tej zadevi veliko podrobnosti in naukov od samega Jezusa. Vendar pa se ne zavedamo niti ene izrečne izjave, ki bi bila jasna in nedvoumna, kjer navaja, da je bilo njegovo poslanstvo umreti v zameno in odrešitev grehov človeštva in da MORAMO verjeti v njegovo smrt in vstajenje, da bi bili rešeni.
Izjava, ki jo na to temo pogosto citira Jezus, je naslednja:
Tako kot Sin moškega ni prišel, da bi bil služen, temveč da bi služil in dal svoje življenje kot odkupnino za mnoge. (Matej 20:28)
Ne vidimo, da bi ta verz učil, umreti v zameno za naše grehe in odrešenje.
V najboljšem primeru Jezus pravi, da je pripravljen dati svoje življenje za svoje sledilce in za svojo stvar. Jezusova pripravljenost žrtvovati življenje zaradi višjega razloga ni nekaj edinstvenega. Vidimo, da so mnogi božji poslanci v Bibliji neizmerno trpeli (na primer Abraham), nekateri pa so se celo odpovedali svojih življenj (na primer Janez Krstnik) za svoje poslanstvo. Enako velja za poslanca Muhammada ﷺ. Na potovanju v Taif, kamor se je odpravil, da bi povabil ljudi v islam, so ga prebivalci Taifa sprejeli zelo slabo. Poslanec ﷺ je bil kamenjan do te mere, da je krvavelo njegovo celotno telo in njegovi čevlji so bili namočeni v njegovi lastni krvi. Torej, če bi Jezus rekel, da bo dal kri ali, da bo bil odkupnina za svoje ljudstvo, to preprosto pomeni, da je bil pripravljen žrtvovati vse, da bi se ljudje od njega naučili resnice in se rešili z upoštevanjem teh naukov. Ta interpretacija se dosledno ujema z žrtvovanji vseh prejšnjih poslancev.
V Evangeliju je še nekaj drugih verzov, ki jih kristjani uporabljajo kot dokaz, da je Jezus učil odrešenja z vero v njegovo smrt in vstajanje. Toda, ko dejansko analiziramo te verze, ugotovimo, da tega nauka ne poučujejo na noben ekspliciten način. Naše mnenje je, da ljudje v teh verzih berejo “umreti za naše grehe in odrešitev” zato, ker so že verjeli v to doktrino. Tudi zaradi najšibkejših povezav, si mislijo, da ti verzi dejansko učijo, nekaj kar že verjamejo. Morda je ta njihov zaključek povezan z nečim, kar je znano kot moč sugestije.
Jezusov drugi prihod
Islam nas uči, da Jezus ni umrl na križu, ampak, da je bil živ dvignjen v Nebesa. Spet se bo vrnil in živel normalno življenje in potem umrl. Namen njegovega drugega prihoda je predvsem vzpostavitev pravičnosti na Zemlji in ubiti Antikrista.
Pač pa ga je Allah vzdignil k sebi. In Allah je Zmagovit, Najmodrejši.[Plemeniti Kur’an 4:158]
In vsak izmed pripadnikov Knjige bo pred njegovo smrtjo zagotovo veroval vanj. In na Dnevu vstajenja bo njim priča. [Plemeniti Kur’an 4:159]
Ko je Allah rekel: “O, Jezus! Resnično te bom vzel in dvignil k sebi, te očistil od teh, ki ne verujejo ter storil, da bodo tisti, ki ti sledijo, do Dneva vstajenja nad tistimi, ki ne verujejo. Nato sledi vrnitev k Meni, ko bom presodil med vami o tem, v čemer ste se razhajali. [Plemeniti Kur’an 3:55]
Kur’an o Jezusovem prihodu ni izrecen, vendar pa o tem obstaja veliko naukov poslanca Muhammada ﷺ.
Abu Huraira poroča: Allahov Apostol je rekel,
“Ura ne bo vzpostavljena vse dokler se ne bo Marijin sin (i.e. Jezus) spustil med vas, kot pravični vladar, uničil bo križ, pobil prašiče in odpravil bo davek (Džizja). Denarja bo v izobilju, da ga nihče ne bo sprejel (kot dobrodelna darila). [Sahih Buhari]
Abu Huraira poroča: Poslanec ﷺ je rekel:
Med nama ni nobenega poslanca. Torej to je Jezus. On bo spuščen (na Zemljo). Ko ga boste videli, ga prepoznajte: moški srednje višine, rdečkastega izgleda, oblečen v dva kosa svetlo rumenih oblačil;izgledal bo, kot da mu kapljajo kapljice iz glave, čeprav ne bo mokro. Boril se bo proti ljudem v imenu islama. Uničil bo križ, ubil prašiče in ukinil davek. Uničil bo Antikrista in na Zemlji bo živel štirideset let in potem bo umrl. Muslimani bodo molili nad njim. [Abu Davud]
Allahov poslanec ﷺ je rekel:
“Pri Njem v čigar rokah je moja duša, (Jezus) Marijin sin se bo zagotovo kmalu spustil med vas in pravično sodil človeštvu (kot pravični vladar); uničil bo križ in ubil prašiče in Džizje (tj. obdavčitev nemuslimanov) ne bo več. Denarja bo v izobilju, tako, da ga nihče ne bo sprejel in en sam poklon Allahu (v molitvi) bo boljši od celega sveta in vsega, kar je v njem. ” [Sahih Buhari]
Iz zgornje razprave bi moralo biti jasno, da muslimani verjamemo, da se bo pred Sodnim dnem Jezus spet vrnil.