Kako lahko verujemo v Boga, ko pa Ga ne vidimo? Sledijo razmišljanja nekaterih muslimanskih učenjakov na to temo.
Nekoč je bil beduin vprašan, zakaj tak neprefinjen mož verjame v Allaha (Boga).
Beduin: Ali vidiš tiste stopinje v pesku?
Moški: Da.
Beduin: Kaj ti povedo?
Moški: Da je bila tukaj kamela.
Beduin: Ali si videl kamelo?
Moški: Ne, ampak te stopinje nakazujejo, da jih je naredila kamela.
Beduin: Ali vidiš tiste gore?
Moški: Da.
Beduin: Meni te gore nakazujejo, da jih je ustvaril Allah (Bog).
Ateist je postavil isto vprašanje imamu Abu Hanifi, ki je odgovoril: “Pozabi! V tem trenutku se ukvarjam z mislijo o ladji. Govori se, da obstaja velika ladja, na kateri so različne dobrine. Nikogar ni na tej ladji, da bi jo usmerjal in vzdrževal. Ampak ta ladja pluje po morju in oceanih in celo prečka visoke valove. Ustavi se na točno tisti lokaciji, kjer se mora, in nadaljuje v tisto smer, kamor mora. Ta ladja nima kapitana in nikogar, ki načrtuje njena potovanja.”
Ateist, ki je zastavil vprašanje, je prekinil govor in vzkliknil: “Kaj je ta čudna in neumna misel? Kako lahko človek pri zdravi pameti misli, da se kaj takega lahko zgodi?” Imam Abu Hanifa je rekel: “Smili se mi stanje, v katerem si. Ne moreš si predstavljati ene same ladje, ki bi delovala brez nekoga, ki bi skrbel zanjo, a obenem misliš, da obstaja ves svet, kjer vse teče tako natančno in precizno brez nekoga, ki bi skrbel zanj.
Ateist je ostal brez besed in sprejel islam.
Imam Šafi’i je na isto vprašanje odgovoril z naslednjim odgovorom: “Listi jagodja so povsem enaki. Vsak list ima enak okus. Insekti, čebele, krave, koze in jeleni se preživljajo z njimi. Ko jih pojedo insekti, iz njih napravijo svilo; čebele napravijo med; jeleni dajo mošus (posebne vrste vonj), krave in koze skotijo mladiče. Mar ni to jasen dokaz, da ima ene vrste list toliko različnih lastnosti? In kdo je ustvaril te lastnosti? Haliq (Stvarnik), kateremu pravimo Allah.”
Imam Ahmad ibn Hanbal je takole razmišljal o zgornjem vprašanju. Rekel je: “Obstaja trdna zgradba, nima vrat, nobene poti navznoter. Pravzaprav niti luknje ni. Od zunaj se sveti kot luna, od znotraj se blešči kot zlato. Z vseh strani je zaprta, niti zrak ne pride noter. Nenadoma se odpre in iz nje pride živo bitje, ki ima oči in ušesa. Torej ali ne obstaja Stvarnik, ki je omogočil, da je iz te zaščitene zgradbe nastalo življenje? In ali ni ta stvarnik večji od človeka?
Imam Ahmad ibn Hanbal se tu nanaša na jajce, ki je zaprto z vseh strani in nato Allah (Stvarnik) vanj vnese življenje in izležejo se piščanci.”
Abdul Wahid Hamid